Dag 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: KeesenWilly

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

24 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen om 3 uur ons bed uit, het ritueel afgewerkt en om 10 voor ½ 5 stond de taxi op de stoep. De trein naar Zaandam zou om 05.05 uit Hoorn vertrekken (spoor 2) werd 2 minuutjes later, och., geen ramp. In Zaandam, aankomst 05.32 op spoor 4, overstappen van perron 5 deze vertrok om 05.37, naar Amsterdam CS. We kwamen om 5.48 aan op Spoor 11B van Amsterdam CS. Toen moesten we nog lang zoeken naar het perron vanwaar de trein naar Parijs zou vertrekken. Eerst werd ons verteld 13A en toen we stonden te wachten moesten we naar 13B. Bij aankomt bleek dat de trein 10 minuutjes vertraging had wegens technische storingen. We vertrokken pas om 06.25.Niet via Schiphol, maar via Utrecht. Omdat
tussen Schiphol en Rotterdam men aan het spoor bezig was. De trein had constant oponthoud. Daardoor kwamen we al 3 kwartier te laat in Antwerpen. Bij Brussel-Noord werd de trein stil
gezet, omdat men weer technische problemen had.
De Talys uit Keulen passeerde ons en onze trein reed daarna ook langzaam door naar Brussel-Zuid.
Hier werd onze trein gekoppeld aan die uit Keulen.
We kwamen dus met een dubbele trein om 11.50
in Parijs aan. (5 kwartier vertraging) Bij het verlaten van het perron kregen alle reizigers een formulier om de vertraging terug te claimen.
Vanaf Gare du Nord hebben we 1 ½ km gelopen naar ons Hotel. We mochten pas om 14.00 op onze kamer dus konden we onze bagage in een aparte kamer van het Hotel stallen. We zijn maar gelijk naar Galeris Lafayette gelopen (ook maar 1 ½ km).
Geen ramp...., lekker naar beneden. Ware het niet dat ik in mijn achterhoofd een visioen had dat we straks ook weer 1 ½ km omhoog moesten. Nou ja..,
rustig aan dus maar dan breekt het lijntje niet.
Mens., mens., de Bijenkorf is er niks bij!
Overheerlijke delicatesses, leek Harrods wel, mmm..., mmm..., al die Oosterse lekkernijen uit het
stoommandje! De Sushi Bar is ook niet te versmaden. Ach., als we hier dan toch veel lopen, zal het met de pondjes wel meevallen. We hebben gelijk flesjes water in geslagen, want je weet niet wanneer je weer een Supermarkt tegen komt
Er zijn hier wel veel terrasjes/barretjes om te eten, van de honger zullen we dus niet omkomen. De koepel van Lafayette is in 1 woord schitterend! Volgende keer neem ik m’n fototoestel mee, dan gaan we ’s morgens als het hopelijk dan niet zo druk is. Het leek vanmiddag wel een mierennest.
Op dit moment onweert het, komt met bakken uit de hemel, de deuren naar ons “balkonnetje” staan lekker open, kom maar regen en windje!
Aan de overkant komt een oud mannetje even kijken naar wat ik aan het doen ben, je kijkt zo bij de overburen naar binnen. De appartementjes zitten
echt op elkaar gepakt. De uitstraling is, vinden wij,
wel sombertjes. Ook onze kamer heeft dat en in de badkamer kun je je kont amper keren. De bedden zijn aan de smalle kant, 70 cm en er zitten springveren in het matras. Leve Parijs!

• 24 Augustus 2009 - 16:06

Wil:

geinig om dit te lezen.
    Verrukkelijke stad, veel lopen en veel terrasjes pikken en mensen kijken.
    Vooral heerlijk eten!!!
    Hoi.

• 24 Augustus 2009 - 18:04

Joke:

Fijn dat jullie het goed hebben. Kijk ook even in de etalages van Hermes, werkelijke kunstwerken hoe dit geetaleerd wordt!
    Wij zaten in juni vlak achter de Madeleine, daar is het vlak in de buurt, op loopafstand.
    Verder genieten geblazen!

• 25 Augustus 2009 - 06:50

Lieke:

Romantisch in Parijs
    Geniet ervan
    Let op je portemonee pa is toen gerold in de metro!

• 25 Augustus 2009 - 09:28

Jeroen:

Dag Opa en Oma.
    Veel plzier met jullie vakantie.

Groeten,
    Ciska en Sanneke

• 25 Augustus 2009 - 09:28

Jeroen:

Dag Opa en Oma.
    Veel plzier met jullie vakantie.

Groeten,
    Ciska en Sanneke

• 25 Augustus 2009 - 14:46

Yolanda & Wil:

Hahahaha, welkom in Parijse hotelkamers. Ach met een beetje mazzel krijg je geld van de reis terug :) Heel veel plezier.