Dag 4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: KeesenWilly

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

27 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Nadat we gisteren op zoek zijn geweest naar het “Spook van het Louvre” en de Phatom van de Opera, zijn we vanmorgen naar Versailles getogen. Lekker vroeg, op zoek naar het leven van de Lodewijk de 14e, de Zonnekoning en Mrie-Antoinette.
We hadden gelukkig een Museumpas en een Openbaar Vervoerkaart. Scheelt wel zo makkelijk, hoef je niet in de rij te wachten en kun je op elk traject met de bus of metro. Kees moest z’n rugtas achterlaten, we mochten wel de flesjes water mee nemen. Men is anders bang voor beschadigingen langs muren enz.
Het ene schilderij was nog mooier dan de andere, teveel om te fotograferen. Ik moet er niet aan denken om zoiets in huis te hebben, op sommige lijsten lag een dikke laag stof. De “kraamkamer” van Marie-Antoinette heb ik wel gefotografeerd. Er stonden heel wat krukjes achter het hek voor wie er bij mocht/moest zijn. Arme vrouw, wat een beproeving! We zijn wel 4 ½ uur binnen geweest en nog een deel van de tuin bekeken. In de trein vanuit Versailles kwamen 2 accordeonisten binnen die trakteerden de reizigers op accordeonmuziek. Door het schommelen van de trein is de foto helaas niet erg zuiver.
We gingen op weg naar de Eifeltoren, Stervens druk, druk, druk, druk! Morgen gaan we daarop dineren, speciale dag.
We namen de boot voor een tocht over de Seine, morgen weer ook speciale dag, en varen voorbij de kerkers waar o.a. Marie-Antoinette en Robespierre ofwel “de Rode Pimpernel”. De ontsnapping van “de Rode Pimpernel” hebben we ooit eens op t.v. gezien, dus met een beetje fantasie kom je een heel end. Er lag warempel nog een clouchard op een bankje te slapen. Vanmorgen toen we het hotel verlieten, waren een aantal clouchards bezig om de vuilnisbakken te doorzoeken naar etensresten. Tja, hoort ook bij Parijs. Als je zo midden in het centrum logeert, leer je de andere kant van de medaille kennen. Het is wel confronterend.
Langs de Seine gelopen op weg naar de metro, daar kwamen we langs de plek waar Diana en Dody zijn verongelukt. Pal boven de beruchte pilaar stond een monument ter ere aan hun met een gouden vlam.
Daar vandaan gingen we naar La Defence. Hier bezochten we de nieuwe Arc , die in opdracht van Mitterand is ontworpen. Met een glazen lift gingen we naar het dak en hadden weer mooie vergezichten. Gelukkig hadden ze daar roltrappen. Beneden is een zeer groot winkelcentrum. Wij denken dat onze prive souvenirs bestaan uit een paar platvoeten. hahahahaha..........

• 27 Augustus 2009 - 19:27

Joke:

Ik neem aan dat je mijn reactie pas morgen leest en dan ben jij jarig!
    Proficiat, wij wensen jou een mooi nieuw levensjaar toe!!!
    Heel bijzonder om je verjaardag in Parijs te vieren, doe het met volle teugen!
    Lieve groet,
    Frans en Joke

• 28 Augustus 2009 - 06:10

Sonja Lieke :

Namens ons alle 6 een hele fijne speciale verjaardag!!!!
    6 dikke verjaardags zoenen van ons alllemaal

• 28 Augustus 2009 - 07:19

Yolanda En Wil:

Van harte gefeliciteerd !! ook van Rine & Kees. Laat je eten niet koud worden met zoveel mooi uitzicht :D Mooie dag toegewenst

• 28 Augustus 2009 - 09:06

Jeroen En Annemarie:

Mam, Gefeliciteerd met je verjaardag.

Heel veel plezier boven in de eifeltoren.
    Echt speciaal om daar je verjaardag te vieren.

Proost op een goed en gezond jaar.

• 28 Augustus 2009 - 10:49

Ciska En Sanneke:

Oma gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier in Parijs.

Dikke kussen voor jou en Opa.

Tot Gauw:-x

• 28 Augustus 2009 - 10:49

Ciska En Sanneke:

Oma gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier in Parijs.

Dikke kussen voor jou en Opa.

Tot Gauw:-x

• 28 Augustus 2009 - 17:23

Koert En Wil:

hartelijk gefeliciteerd en nog heel veel plezier.
    Groet uit Wolfheze