Dag 3 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: KeesenWilly

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

26 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Hallo daar, was vergeten gisteren nog even te vertellen dat we nog naar Parc-Luxenbourg geweest waren. Dat is een paleis in een parc waar de 1e kamer is gezeteld. Men mocht natuurlijk niet binnen bezichtigen, maar men mocht wel van het parc genieten. In de vijver konden kinderen met zeilbootjes spelen. Die stuurden ze aan met bamboe stokken, de rest ging vanzelf. Grappig eigenlijk.
Er zijn veel foto’s onderweg, maar dat loopt nogal traag omdat het hier per internet heel moeilijk gaat of wij moeten ’s nachts opzitten. Mogelijk komen die pas tevoorschijn als wij al weer thuis zijn, dan komt automatisch ook het hele verhaal weer tevoorschijn. Heb dus even geduld.
Het valt ons op dat de metro’s hier weinig roltrappen hebben, vooral deze wijk weet van wanten. Dus het is hier (en elders) trap op/af. Je ziet hier ook geen rollators of mensen die slecht ter been zijn, die moeten dus eigenlijk met de bussen
(wat we ook niet veel zien). Wat je weer wel veel ziet, zijn slanke tot super slanke dennen of Big Mama’s, en niet zo’n beetje of weinig ook.
Uiteraard zijn er veel winkels (tjes), maar wij gaan de eerste dagen voor de cultuur, het leukst bewaren we voor het laatst.
Vandaag gingen we op weg naar het Louvre, we kwamen uit op de Place de La Concorde. Daar vond net een ongevalletje plaats. Politie en Ambulance er bij, toerist wou oversteken waar het niet mocht en werd aangereden door een motorrijder. Oerdom.
Na diverse foto’s van de Arc de Triomphe du Carroussel gemaakt te hebben, liepen we door de Tuilerieen naar het Louvre. We gingen via een zij-
ingang naar binnen die heel stil was. Uiteraard moest men weer in de rugzak kijken (wordt steeds gecontroleerd), maar men vind niks op 2 flessen water na, toch wel goed.
Wij op zoek naar de beroemde Mona Lisa, wat een gedoe, het stikte van de Japanners en de Chinezen.
Wij vonden de Italiaanse schilderkunst mooier dan de Nederlandse, die zijn zo donker terwijl de Italiaanse, afgezien van de frivoolsheid mooie pastelkleuren heeft. De Bruiloft van Kana heb ik ook gefotografeerd en divers beschilderingen op pafonds en muren. De appartementen van Napoleon konden we ook vinden en het beeld van Venus van Milo. Het was wel een ongelofelijke zoekwerk, weer trap op/af, bruggetje over, gangen door, je bent als je alles wilt bekijken wel een paar weken zoet. Ook een ongelofelijke aantal beelden in alle vormen en maten, die heb ik ook niet op de foto, is geen doen. We zijn werkelijk het hele gebouw rond gelopen en kwamen er aan de andere
overkant weer uit, Poeh.......!
We hebben de bus genomen naar de Opera. Op 1 van de vele trappetjes hebben we een broodje gegeten, de duiven kwamen uit m’n hand pikken.
In de Opera was het donker, we zijn er maar weer
gauw uit gegaan. Bij de Opera moesten we zoeken naar de metro-ingang, stond niet aan gegeven met ’n bord terwijl hij pal voor onze neus stond met een wit hek er om heen. Nou zeg.....
Op weg naar de ECHTE Arc de Triomphe op de Champes du Elysee. Omdat je er niet kon oversteken moesten we onder de weg door, dus...... je raad het al......, weer trappen op/af. Krijg er wat van!
Onder de boog was het graf van de onbekende soldaat met de eeuwige vlam en schildwachten.
Eerst maar eventjes 284 treedjes omhoog geklommen, wat een helden zijn we he?? Leuk, dat was eens maar nooit weer! Wel een magnifiek uitzicht over de stad. Gisteren zagen we vanaf de Montparnasse een enorm groot kerkhof, die zag je niet vanaf de Arc de Triomphe. Kun je nagaan hoe enorm groot Parijs is en druk.
Toen we weer beneden waren, begon net de wisseling van de wacht. We hebben geprobeerd de Babo-bus te nemen richting La Defense, maar die kwam na een ½ uur wachten plotseling niet opdraven. De bus had het te druk bij de Eifeltoren werd ons verteld. Met de smoor er in namen we de metro terug naar ons hotel. We zijn vanavond maar lekker gaan eten in een Bistrootje, smullen van een overheerlijke entrecote. Nu ik dit zo allemaal optikt komen de buren thuis en smijten met de deur, ja Parijs he?? Kus, kus.......

• 27 Augustus 2009 - 05:54

Lieke:

Fijne dag geniet maar lekker
    Vandaag ga ik met Liza naar Mokum vergeleken met jullie naar een kleine stad.

• 27 Augustus 2009 - 07:37

Jeroen:

Heel veel plezier nog.

Er is in parijs nog heel veel cultuur om te zien.
    Succes er mee.
    Wandel schoenen maar aan

• 27 Augustus 2009 - 12:53

Yolanda:

Ha, bekende foto van jullie eerste dag: de jachthaven in het Canal Saint Martin. Hebben we met Opa en Oma met de boot gelegen en was voor de kinderen hun 1e kennismaking met Parijs (en het veeeeele lopen)

Loop in gedachten alle tochtjes mee, maar voel gelukkig mijn voetjes niet :lol: