9-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu 9-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

9-4-2010

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

10 April 2010 | Indonesië, Batavia

9/4
Allereerst even Jola, Will en alle anderen een hele fijne tijd toegewenst op de Bahama's. Feliciteer het bruidspaar ook namens ons. Heel bijzonder dat opa en oma dit nog mogen meemaken. In hun koffer zitten ongetwijfeld alle attributen voor de bruidstaart. Het zal weer 'n waar pronkstuk worden!
Gisteren hadden we 'n vrije dag. Omdat we het zonde vonden om bij het zwembad te blijven rondhangen hebben we 'n zeeexcursie met snorkelen geboekt op het eiland Nusa Lembongan, zo'n 1 1/2 uur varen van Kuta. Om 1/2 8 worden we opgehaald door 'n prive chauffeur, die ons netjes afzet bij de boot. Bij het eiland aangekomen, stappen we over op 'n kleiner bootje die ons op het strand aflevert. Wel in evenwicht blijven op zo'n schommelend bootje, schoenen uit want je stapt half de zee in. We klimmen deels omhoog waar we, ook hier, worden verwelkomd met 'n heerlijk sapje. We kunnen onze spullen achter laten (nadat we ons eerst in ons zwemgoed hebben gehezen) en worden voorzien van zwemvest, snorkel en duikbril. Eventuele flippers kun je erbij krijgen. We stappen weer in 'n bootje met glasbodem, om vissen te kunnen zien, en varen een heel eind de zee op naar 'n platform. Daar krijg je instrukties hoe je moet snorkelen. Wij dus de Lombok-zeestraat ingedoken en kijken naar de zeebodem. Je kreeg 'n homp brood mee om de vissen te voeren. Het was 'n leuke ervaring, Ook om zomaar rond te dobberen. Weer met het bootje naar het strand waar we gaan barbequen en om nog wat te luieren. Bij terugkomst staat de chauffeur weer op ons te wachten en levert ons weer netjes af bij het hotel. Na eerst weer even wezen "flappen tappen", gaan we ons opfrissen en lekker uit eten.

• 10 April 2010 - 07:15

Jeroen:

Leuke excursie.
    Kwamen er niet heel veel vissen op het brood af?
    Dat hadden wij op aruba.
    Geniet er nog maar van.