10-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu 10-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

10-4-2010

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

10 April 2010 | Indonesië, Batavia

10/4
Vanmorgen konden we een beetje uitslapen want de bus kwam pas om 13.00 uur. Uitslapen?? Ben je gek?? We gaan nog even lekker naar het zwembad! Uitslapen doe je thuis maar. 'n Paar uurtjes later staan we klaar om te vertrekken. Eerst weer naar het verzamelpunt van FOX en dan gaan we met diverse pluimage uit alle rangen en standen op stap. Vooraf moet ik even melden dat we deze keer 'n gids mee kregen die geen "boe of bah"zei.En ALS hij wat vertelde, was hij niet te verstaan. Daar waar Chris ons verwende met z'n verhalen, deed deze het zwijgen toe. Dus.., veel achtergrond informatie heb ik niet. Maar goed..., we gaan op weg naar Batubulan. Een dorpje waar je (in hun ogen) prachtige stenen beelden/beeldjes kunt kopen. Nou.., ieder z'n meug zal ik maar zeggen. Zo'n kolos zal misschien wel of niet misstaan in de tuin van de Residentie. We vertrokken al weer gauw, tot ongenoegen van de verkopers. In Celuk bezochten we een zilverwerkfabriekje, hadden we al op Java gezien, bleven we ook niet lang. Alhoewel ik moet zeggen dat het zilver op Java fijnder en mooier is .De gids snapte niet waarom men geen belangstelling had. In Mas stoppen we nog even bij 'n schilderijen-galerie voor moderne kunst. We gaan verder op weg naar het kunstenaarsdorp Ubud, deze biedt vele leuke winkeltjes, galeries, terrasjes en cafeetjes, zo wordt ons verteld. Leuk?? Winkelen?? Amper wat van gezien. De bus zoefde er doorheen om te stoppen bij een restaurantje met, jawel, brandschone w.c. met papier, doortrekker en wastafel met zeeppomp die het ook nog doet. Na wat gegeten en gedronken te hebben gaan we... hup, de bus weer in om terug in Celuk er weer uit te klimmen. Er in en er uit ging uitsluitend aan de kant van de bijrijder en was voor minder validen een hele toer. De bijrijder was ook niet al te behulpzaam, stak geen hand uit. We bezoeken daar een Kecak dansvoorstelling, Het is hetzelfde verhaal als op Java, alleen op een andere manier uitgedrukt. De tour van vanmiddag heet de "Oleh-Oleh tour", wat cadeautje betekend. Leuk bedacht als je niet kunt winkelen, of zie ik de logica er niet van in? Rond 21.00 uur werden we pas afgeleverd bij het hotel. Morgenochtend met de bus mee van 08.00 uur voor een tour naar Noord-Bali. Hoe lief, er wordt geklopt. De buurman brengt 'n rolletje stophoest omdat hij mij 'snachts zo hoort hoesten. Trusten, kus, kus aan allemaal.

• 10 April 2010 - 15:06

Jeroen:

ik zat al op je mail te wachten. meestal komt het bij mij om een uur of 5 binnen.
    Morgen puzzeltocht met de auto's over het eiland.(sterrit) zelf ben ik post en Annemarie gaat met Saskia en Jeroen mee. kids achterin en rijden maar.

geniet nog van jullie vakantie en zwembad.

• 10 April 2010 - 18:57

Yolanda:

hebben wij ook al eens ervaren: hoe belangrijk een goede gids wel niet is. Jammer dat deze dag een beetje in het water viel.
    Slaap lekker op je stophoestje