Onze eerste dag in Israel - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Israel - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Israel

Door: KeesenWilly

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

26 Mei 2008 | Israel, Tel Aviv

Zondagmorgen om ½ 5 de deur achter ons dichtgetrokken, auto in een fly-parkeergarage in Aalsmeer gestald. Een chauffeur van een minibusje bracht ons naar Schiphol, waar we om ½ /6 aankwamen. Na heel veel paspoort controle en veel gewapende politie, mochten we eindelijk de ellenlange rolbanen aflopen tot G06, weer wachten en wachten. Ook hier overal militaire politie
Eindelijk mochten we door, na weer een controle, door de sluis het vliegtuig in. Dachten we mooi op tijd 8.20 uur te vertrekken, mochten we pas 55 minuten later de gate verlaten. Had weer met veiligheidscontole te maken. Dan nog 15 minuten taxien, weer
stilstaan en dan hup.... de lucht in, he he...., we vliegen!!
Je moet geen claustrofobie hebben, het vliegtuig is niet zo groot. Aan beide kanten 3 rij stoelen en in het midden een gangpad. Maar goed, we zitten nu in Tel Aviv. 26 gr. Bij de bagageband nr.10 konden we op onze koffers wachten. (ondanks de strenge beveiliging hebben ze niet onze koffers gecontroleerd). Toen was het zoeken naar de gids. Inmiddels konden we de Hollandse toeristen er al uitpikken, niet zo moeilijk tussen al die joden. We hadden in het vliegtuig nog een orthodoxe jood die het hele ritueel van bidden afliep, inclusief een gebedsrol op het hoofd gebedssjaal om en gebedsbanden om zijn arm. Hij zat niet ver van ons vandaan, maar ik durfde toch geen foto te maken. Verder was het een goede vlucht. De gids stond ons op te wachten samen met de chauffeur, ze hadden allebei een groot bord bij zich. Ook moesten we nog aan Shekels zien te komen, anders konden we niks kopen. Wordt maar eens wijs uit die Herbreeuwse teksten, tot onze gids ons Hollanders hielp zodat we toch wat op zak hadden. Hup de bus in. Tjonge zeg, Tel Aviv is verreweg een schoonheid, de weinige winkeltjes zijn naar onze begrippen klein en donker en schaars.
We zitten dan nog in het meest luxe hotel, maar de kamers zijn verouderd en somber. We hebben in ieder geval een dak boven ons hoofd, de rest is niet belangrijk. We hebben eerst een eind op de boulevard gewandeld, lekkere zilte zeelucht. Om 7 uur gingen we aan tafel, lopend buffet. Overheerlijk, alleen de toetjes hebben we maar laten staan (teveel chocola en cholesterol). We hebben een tafel voor 10 personen, allen hebben geboekt via 50+, enkelen zijn ook voorzitter van een appartementencomplex, dus Kees heeft de zijnen gevonden.
We wilden nog gaan zwemmen op het dak (heuse zwembad met ligstoelen en uitzicht op de haven). Werd toch een beetje te laat en donker. Misschien morgenochtend voor 7 uur????? We vertrekken morgenochtend om kwart over 8 (in Holland is het dan kwart over 7). Hieronder wat foto’s.

• 27 Mei 2008 - 12:03

Jeroen:

Veel plezier,
    Leuk om dit zo te lezen.

Ik heb de motor uit de buurt van Venlo gekocht en gister opgehaald.
    zier er prima uit en rijdt heerlijk.

Jeroen

• 27 Mei 2008 - 15:29

Arjan:

hartsikke leuk om dit te lezen, blijven we ook nog op de hoogte,
    veel vakantie plezier en geniet ervan,

groetjes van ons allen

• 27 Mei 2008 - 17:05

Yolanda En Wil:

Ah,Israel. Zoveel te zien. Anders en toch vertrouwd. Kees, niet de hele dag VVE praten he? Jullie (en vooral Willy)zijn daar juist om dat te ontwijken :D Geniet van alle mooie uren.

Groetjes
    Van Zanten en Koningstein