verslag26-05-08 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu verslag26-05-08 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

verslag26-05-08

Door: KeesenWilly

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

27 Mei 2008 | Israel, Tel Aviv

Gisteren een pittig dagje met een temperatuurtje van 27 gr. Het ontbijt was voortreffelijk koosjer, waren het niet dat er een tekort aan glazen, kopjes en bestek was. We vertrokken mooi op tijd, komt de chauffeur tot de ontdekking dat hij vergeten was om de watervoorraad aan te zuiveren. Dus maakten we rechtsomkeer, blijkt dat de chauffeur de weg niet meer wist en schampte nog een paaltje voor dat we weer op het vertrekpunt waren, ½ uurtje verspild. Mocht de pret niet drukken. Mirjam, onze reisleidster nam ons mee naar Joppe, daar is Jona (van Jones in de walvis) geboren. Nu is het een mooi kunstenaars dorpje met kleine steegjes en ontstellend veel trappetjes, boogjes en keitjes. Ook Napoleon is daar geweest op 14 maart 1799 en ook Juliana schijnt daar geweest te zijn. Door naar Caesarea, na een bakkie de oude Romeinse Vesting bezocht. Eerst naar het Romeins Theater, langs de reünies van het paleis van Herodes, naar de oude haven. Hierna de overblijfselen van de Kruisvaarders Citadel en de Kruisvaardersmuur. Langs de Midellandse Zee naar het Hypodroom, de oude paardenrenbaan. Toen naar het nieuwe gedeelte uit de Kruisvaarderstijd. Verder met de bus naar het Romeins Aquaduct. Door naar Haifa, spreekt uit: Gaifa
(lenteberg). Toen naar de Heilige Bahaitempel met 9 hangende tuinen. De mannen moesten in lange broek, de vrouwen knieen en schouders bedekken, er werd streng gecontroleerd anders mocht je er niet in. De chauffeur heeft bij een bakker broodjes met falafel en drinken gehaald, duurde een tijdje voor hij terug was. Dit hebben we onder de bomen opgegeten. Langs de berg de Carmel (betekend godenwoonplaats), dit is de berg waarop Elia de Bahalpriesters versloeg. Via Beneden Galilea naar Nazareth. Hier de kerk van Annunciatie bezichtigd. Dit is de plek waar volgens de overlevering Maria door de engel Gabriel is bezocht. Daarna via de Souk (Arabische markt) terug naar de bus. Langs de berg Tabor door Kana (waar Jezus het water in wijn veranderde tijdens en bruiloft) naar Tiberias waar we rond 18.00 uur aankwamen na eerst een kleine zoektocht naar het hotel. We bleken een ander hotel te hebben gekregen dan was opgegeven, maar wel 1 ster beterder (ook met zwembad).

IK probeer foto's bij te voegen anders morgen nog even kijken