31-3-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu 31-3-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

31-3-2010

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

31 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

31/3

Vanmorgen waren we tot 1/2 11 vrij. Men kon uitslapen, wij zaten echter al om 07.00 uur aan het ontbijt. Geen kip van de groep gezien. Kees is achter de computer verdwenen en ik heb de koffers (die worden morgenochtend om 06.15 uur opgehaald) weer zo goed als ingepakt. Gisterochtend de wasdienst aan de deur gehad en kleding mee gegeven. In de namiddag werd alles keurig gewassen/gestreken, op hangertjes, in plastic verpakt weer afgeleverd. Dus kunnen we weer even vooruit. We gaan op weg naar Prambanan in Yogjakarta.We kregen te horen dat er weer 'n stel terug moest wegens 'n sterfgeval.Prambanan is een Hindoe-tempel uit dezelfde tijd als de Bodoburur. Hij is door eruptie uit 2006 voor een groot deel vernield. Sommige torens staan nog onvast op hun grondvesten. Op de foto zie je de vulkaan, deze is nog steeds actief. De stenen liggen in grote puinhopen en men probeert met geld van Unesco de zaak te restaureren. Het complex staat op de wereld-erfgoedlijst. We zijn weer gaan "rijsttafelen". Onderweg naar het hotel stopte de bus bij een enorm winkelcentra met 5 verdiepingen. Wij er natuurlijk ook naar toe en ieder zijn weegs. Bij binnenkomst moest iedereen gescand worden en overal was bewaking aanwezig. Ik kon een paar c.d.'s vinden met diverse muziek/liedjes. Omgerekend kostte ze maar ongv. E. 5,= p.stuk. Na 'n paar uurtjes vonden we het wel goed en hebben de uitgang opgezocht. Bij de bewaking vroeg ik om 'n taxi, die seinde de portier, die beneden aan de trap stond, in dat hij op z'n fluitje moest blazen en prompt kwamen ze achter elkaar aanrijden. Weer terug, nog even gauw van het mooie zwembad genoten met houten ligstoelen die pijn aan je achterste deden en waar je moeilijk uit kon komen. Bij het zwembad hebben wij nog ons avondmaaltje genuttigd. Dit keer eens GEEN rijst/bami, enz. maar een joekel van 'n schnitzel met patat, wortels en kouseband, 3 sausjes en in een bladerdeegbakje heel fijn gesneden blokjes fruit, plus een groot glas versgeperst Jus d'Orange. Zo.., dat heeft gesmaakt. Morgenochtend verlaten we Yogjakarta en gaan op weg naar Batu, een rit van 375 km. waar we om ongv. 1/2 5 - 5 uur n.m. hopelijk aankomen. Veel slaap zullen we niet krijgen, want we moeten er om 1/2 2 'snachte al weer uit om de zonsopgang te gaan zien boven de werkende vulkaan-krater.Daar willen we nog maar even niet aan denken. Het is beslist geen 1 april grap.

• 31 Maart 2010 - 20:21

Yolanda:

Wij slapen hier op 1 april lekker uit. ook geen grap :lol:
    Ik zal eens informeren wie van de collega's naar Indonesië is geweest en een sticker heeft achtergelaten. Is in ieder geval leuk om straks in het personeelsblad te vermelden.
    Veel plezier verder en knuffels

• 01 April 2010 - 05:10

Jeroen:

Nu wel twee verslagen gelezen. Gister een keukentje in elkaar gezet en een wastafel.
    De timmerman denkt dat de huurder vandaag komt.
    de muren zijn nog kaal en de wc/douche zijn er echter nog niet.(1 April)
    Annemarie gaat zo de nieuwe keukenkasten aan de achterkant afnemen omdat we daar later niet meer bijkunnen komen.HAHAHA wat een lol.

Veel plezier nog.

Jeroen