29-3-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu 29-3-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

29-3-2010

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

29 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

29/3
Vanmorgen vertrokken we met de bus om 1/2 8 naar Borobudur. Daar kwamen we om 10.00 uur aan. En natuurlijk heeft Sonja ons eerst weer verwend met 'n lekker stuk cake. Bij het uitstappen werden we weer omringd door de straatverkopers die hun handelswaar aanprijzen. Het is nog niet eens zo duur, maar als je bij de 1 wat koopt, komen ze allemaal en is het einde zoek. Mens, mens, wat een klim om boven te komen. Ik begon vol goede moed de treden te tellen maar ben onderweg de tel kwijt geraakt. Het zijn dan ook ernorme stapstenen, sommigen zijn wel 40 cm. hoog. We hebben veel plezier van de opvouwbare Vlielandse wandelstokken. Ook hier ging een Indische Gids mee die Nederlands sprak, hij zelf zweette ook peentjes net als wij allemaal. Wij hadden gelukkig tropenkleding aan. Degenen die katoenen shirts aan hadden waren doordrenkt terwijl wij droog bleven, wat niet wil zeggen dat we het niet warm hadden, uitleg in de brandende zon. Helemaal boven moesten de vrouwen 3 keer om de stenen koepel lopen, dan gingen al je wensen in vervulling. Vooraf moest je dan je arm door een gat steken om Boedha aan te raken en mocht je 3 wensen doen. om Na 1,5 uur konden we weer naar beneden. Volgens de gids hebben we in dat ene anderhalve uurtje 2000 calorieen verbrand. Mooi meegenomen toch? Beneden aangekomen stonden paardenkoetsjes ons op te wachten. 2 personen per koetsje, terwijl er plaats voor 4 is. Ja, die Hollanders he? Het ritje ging naar een soort openlucht Dessa-dorpje waar we werden uitgenodigd om bij de mensen binnen te kijken en hoe ze leven. De huisjes staan gewoon op de aarde vloer, waar ze rieten matten overheen leggen. Er kwam een klein oud vrouwtje naar ons toe, de gids vertelde dat ze 86 jaar is. Ze gaf ons een hand en was heel geduldig. Och, och.., wat was ze tenger en klein. Bij mij kwam ze niet eens tot aan m'n schouders, in hun ogen zijn wij echt reuzen. Een jongeman klom een palmboom in en gooide kokosnoten naar beneden. Die werden zo open gehakt dat we er allemaal van mochten drinken en het vruchtvlees mochten proeven. Met de koetsjes zijn we naar het restaurant gereden bij de Borobudur waar we heerlijk hebben gegeten. We gingen met de bus op weg naar een zilversmederij waar we mochten uitkiezen uit cola, cassis, appelsap of water, je kon rondkijken en kopen. Op weg naar het hotel liet Sonja weer eens haar "Grabbelton" rond gaan. Dit keer deden de "afslank" koekjes, die ze eerder gekocht had, de ronde. Zo rond 1/2 5 kwamen we aan in het hotel waar we welkom werden geheten met een cocktail, rood drankje dat sterk naar gember smaakte. We zijn weer in de hemel beland, want we doken meteen het zwembad in. Wat 'n ZALIGHEID!

• 31 Maart 2010 - 04:51

Jeroen:

Geniet van jullie zwembad en de rest van de reis. zie dat er nog een reisverslag is gemaakt zal die ook nog even lezen.
    Dikke kus

• 31 Maart 2010 - 04:53

Jeroen:

Zie nu dat dit het zelfde verslag is.
    Geeft niet, zal wel aan de verbinding liggen.

groetjes, ook van de kleindochters en Annemarie.