6-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu 6-4-2010 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kees en Willy Korff - WaarBenJij.nu

6-4-2010

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Kees en Willy

06 April 2010 | Indonesië, Batavia

6/4
Goedemorgen allemaal, hier is het nu 09.00 uur 'smorgens en bij jullie 03.00 uur 'snachts. De hostess komt om 10 uur, dus even een mooie gelegenheid om de mails na te lopen en de verloren foto's te plaatsen. Alle foto's staan nu op de goede plek, je moet alleen even het reisverslag er bij lezen. B.v. de Hindoedans staat op 30/3, mocht je diefoto's nog niet hebben. De wasboy kwam om 07.00 uur de was al ophalen, dus straks alles weer lekker schoon. We hebben dit keer een bed van 2.5 mtr. breed, dus het is even zoeken naar "waar ben je". De w.c. is een luxe. Wil je doortrekken, moet je niet met de sproeierknop doen want dan worden je billen gewassen. Hier zitten veel Ausie's, is maar 1 1/2 uurtje vliegen. We gaan nu even koffie drinken, vanavond horen jullie meer.
6/4 vervolg.
Zo, daar ben ik weer. Bij de hostess was inderdaad gemeld dat we een excursie van 5 dagen zouden doen. Let wel; Woensdag, donderdag, zaterdag, zondag en maandag. Vrijdag hebben wij 2-tjes vrij. Gisteren werdt de groep gesplitst, 1 groepje van 4 stellen (waaronder wij) en 1 groep van 18 stellen die werden naar een 4-ster. hotel gebracht en wij naar 'n 5-ster. Daarvoor reden we met de bus naar Kuta waar wij dus werden opgevangen bij het hoofdkantoor van FOX om met een 8-pers. busje verder te gaan. Ik heb begrepen dat de andere 3 stellen niet op excursie gaan, maar andere plannen hebben. Ook gaan we niet allemaal tegelijk terug naat huis. Wat ik wel moet zeggen, we hebben een ontzettend goede groep getroffen en hebben het erg leuk met elkaar gehad. De lunch op Bali hebben we ook nog gezamelijk gebruikt. Je raad nooit wat ik gegeten heb. Ular, dat is slang. Smaakte gewoon naar kip. Daarnaast kreeg je ook sate die vooraf was gebarbequet en die stokjes lagen netjes op 'n barbequetje wat je op tafel kon zetten, heel origineel. Na de hostess zijn we met z'n 2-tjes naar het grote winkelcentrum gelopen, ongv. 10 min. Daar hebben we gelunch en gewinkeld. Wonder boven wonder lopen we bij een drogist tegen een dokter aan. Ik ging voor 'n hoestsiroopje. Hij vertelde dat hij in Amstelveen heeft gewoond en gewerkt, Hij kende Dr. van Slee (onze oude tandarts) ook. Hij wist ook precies wat er in de 1e Helmerstraat afspeelde dus......, oud collega van opa Korff. De wereld is dus niet zo groot als je zou denken. Het was onderhand 1/2 4 toen we weer terug waren en natuurlijk gingen we meteen even lekker zwemmen. Het was vandaag zo'n 34 graden. Is het bij jullie nog zo koud?? Zal voor ons wel weer wennen wezen. Vandaag hebben we geen foto's gemaakt. Wel hebben we een Nederlandse t.v., zender, dus kunnen we het een beetje volgen. Bij terugkomst lag de schone was keurig op onze kamer in stapeltjes en op hangertjes. Ook fijn.

• 06 April 2010 - 06:23

Jeroen: